Próbowałeś już wszystkiego a hemoroidy wciąż wracają?

Dzięki Hemorexowi pozbędziesz się problemu raz na zawsze

Nie bój się ruchu

Ćwiczenia są istotnym elementem profilaktyki nie tylko w chorobie hemoroidowej, ale również w przypadku innych dolegliwości. Zalecana jest aktywność fizyczna, ale bez przesadnego wysiłku. Wiele zależy od tego, jak zaawansowana jest choroba. Należy zachować proporcje i zdrowy rozsądek. Idealnym rozwiązaniem jest codzienna aktywność: spacery, biegi, pływanie, gimnastyka. Podstawowymi zasadami podczas wykonywania ćwiczeń powinny być: bez przesady i nic na siłę. Ćwiczenia są jedynie dodatkowym sposobem zapobiegania lub zmniejszania dolegliwości. Ich wykonywanie powinno być uzależnione od rodzaju hemoroidów oraz stopnia zaawansowania choroby. Jeśli podczas ćwiczeń czujesz dyskomfort, przerwij je.

Czy mogę jeździć na rowerze?

Jazda na rowerze jest problemem. W sposób naturalny, siodełko podrażnia wrażliwe okolice. Wiele zależy od stopnia nasilenia choroby. Powinniśmy obserwować, jak reaguje nasz organizm. Jeśli odczuwamy dolegliwości, należy zrezygnować z roweru.

Czy mogę wykonywać ćwiczenia fitness?

Ćwiczenia typu fitness mogą być wykonywane przez osoby cierpiące na hemoroidy. Oczywiście, należy unikać ćwiczeń wywołujących napięcie mięśni w drażliwych okolicach.

Czy mogę korzystać z siłowni?

Pobyt na siłowni wiąże się ze wzmożonym wysiłkiem. Nie zaleca się więc takich ćwiczeń, ale – jak zawsze – wszystko zależy od nasilenia dolegliwości. Warto zapytać lekarza o możliwość korzystania z siłowni i wykonywania konkretnych ćwiczeń.

Czy mogę wykonywać ćwiczenia siłowe w domu?

Podobnie jak w przypadku ćwiczeń na siłowni, należy zachować ostrożność i obserwować swój organizm. Dolegliwości mogą nasilić się szczególnie podczas wykonywania popularnych brzuszków i przysiadów (szczególnie z obciążeniem). Istotne jest również prawidłowe oddychanie podczas ćwiczeń.

<