Próbowałeś już wszystkiego a hemoroidy wciąż wracają?

Dzięki Hemorexowi pozbędziesz się problemu raz na zawsze

Dlaczego dieta jest ważna

W chorobie hemoroidalnej poleca się wzbogacenie diety w posiłki zawierające błonnik. Należy pamiętać o piciu płynów (co najmniej dwa litry na dobę) i wystrzegania się pikantnych potraw i przypraw. Warto ograniczyć składniki, które sprzyjają zaparciom, czyli np. czekoladę.

Pamiętajmy, że podstawą zdrowego odżywiania jest zbilansowana dieta. Tak, jak z każdym składnikiem, również z błonnikiem nie należy przesadzać. Dotyczy to szczególnie osób, które wcześniej nie odżywiały się prawidłowo. Błonnik należy wprowadzać do diety stopniowo i obserwować reakcję swojego organizmu.

Czym jest błonnik?

Błonnik to substancja roślinna, która odpowiada za poprawne trawienie. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Błonnik nie jest tuczący.

Ile błonnika powinien jeść człowiek?

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że dorosły człowiek powinien spożywać od 20 do 40 g błonnika dziennie. Błonnik może jednak powodować niekorzystne wzdęcia, więc jego dawkę należy zwiększać stopniowo.

Gdzie znajduje się błonnik?

Błonnik zawierają m.in.: produkty zbożowe (otręby, kasze, płatki, musli, ryż, pieczywo razowe i żytnie), warzywa, owoce, rośliny strączkowe (nasiona). Nie ma go natomiast w mięsie, rybach, mleku, jajkach i tłuszczach. Dostępne są suplementy diety zawierające błonnik.

Proste zmiany w jadłospisie

Zobacz jak niewiele wystarczy, by Twoje posiłki były zdrowe oraz wpomagały profilaktykę hemoroidalną

produkt zaw. w 100 g produkt zaw. w 100 g
bułki pszenne 2,1 bułki grahamki 6
chleb wiejski 4,7 chleb żytni pełnoziarnisty 9
dynia 2 marchewka 3,6
kasza jaglana 3,2 kasza gryczana 5,9
płatki pszenne 10,1 otręby pszenne 42,4
ryż biały 2,4 ryż brązowy 8,7
soki owocowe 0,1 soki z dodatkiem marchewki 1,7-2,5
słodycze i desery   chleb ze śliwkami 7

Co jeść?

  • suszone śliwki
  • marchewki
  • chleb razowy i pełnoziarnisty
  • płatki owsiane
  • jogurty i kefiry
  • sery, także twarogi
  • warzywa
  • owoce (najlepiej niesłodkie)
  • ryż (ale nie biały)

Czego nie jeść?

  • czekolady i kakao
  • kawy
  • herbaty (szczególnie mocnej)
  • alkoholu
  • ostrych przypraw
  • zbyt dużych ilości orzechów